Saturday, August 20, 2011

Viva la stalk!!

Stalking is better than studying

Hari ini, seharusnya saya belajar untuk tes kompre nanti.

Tapi, lihat apa yang saya lakukan?

morning face for the need of study!


Saya malah sibuk stalking kakak perempuan salah seorang kawan saya.

Well, okay, I know it’s impolite to unknowingly peeking on someone else’s life but I’m extremely needing a distraction, or an inspiration, whatever. I wanted to know what does she have that I don’t.

Menelisik soal kehidupan wanita ini sangat menarik. Bagi saya, dia adalah representasi wanita modern saat ini, independen, dan tahu apa yang dimauinya.

Well, apapun pendapat saya soal si wanita ini, yang paling penting dan harus disoroti di sini adalah betapa mudahnya bagi saya, di jaman sekarang ini, untuk menguntit kehidupan pribadi seseorang. Hanya melalui facebook, twitter, dan blog seseorang, saya bisa tahu apa saja soal orang itu. Oh, betapa langkanya privasi saat ini ya?

Saya jadi berpikir, apakah teknologi benar-benar membawa kebaikan bagi kemaslahatan umat manusia di dunia? To me, technology does given chances to compare my personal qualities with others, facts I found sometimes hurt but in a fun way.

For you, the answer lays deep down in your mind because I’m completely sure that you guys must've experienced the same thing with me. But we’re human being, it’s normal to have some insecurities, and it’s so normal to have the need to be compared with, only to find that you also have something more.

No comments:

Post a Comment

If you have any ideas about the post above, please leave comment^^ I'd be very appreciative